MENU

Forum - Oczopląs

Oczopląs

Oczopląs

Witam szystkich bardzo serdecznie. Jestem nowa w serwisie, ale wydaje mi się, że nikt nie poruszał jeszcze tematu oczopląsu.

Na jedno oko widzę od urodzenia. Drugie jest nieczynne (garbiak, epiproteza). To funkcjonujące też jest obciążone pewnymi dolegliwościami: astygmatyzm (niektórzy podejrzewali stożek), światłowstręt - i oczopląs właśnie. Bardzo dokuczliwy; nie pozwala skupić wzroku, dojrzeć czegoś, co jest w pewnej odległości, pojawia się przy zmęczeniu, złym oświetleniu, oglądaniu nieruchomej sceny. Czy ktoś z Was zna ten problem? Czy istnieją może jakieś skuteczne sposoby rehabilitacji? Bo za operacyjne unieruchomienie gałki ocznej dziękuję! ;) A może niektórzy z Was wypracowali domorosłe sposoby radzenia sobie z tym problemem? Mi np. wydaje się, że pomaga mi sączenie yerba mate; podnosi ciśnienie (zawsze mam niskie) - ale łagodniej niż kawa i skuteczniej, bo powoli.... Doraźnie pomaga też "przytrzymanie" oka palcem przez powiekę - ale co to za sposób!!

Pozdrawiam,

Manutara 

Oczopląs

Witaj. Ja mam podobnie, bo w widzącym prawym oku mam właśnie oczopląs i też astygmatyzm +1,5 cylindra. Nie pamiętam od kiedy mam oczopląs, chyba od zawsze, a im bardziej człowiek próbuje się na czymś skupić tym gorzej jest, czasami to nawet w telefonie przez lupę ciężko cokolwiek przeczytać, chociaż gdy nie mogę skupić wzroku na czymś z bliska to lupa często pomaga a na odległe skupienie to pomaga zamknąć na ok.2 sekundy oko albo szybko pomrugać kilka razy. Przez ten oczopląs to mam problem z wykonaniem różnych badań, typu GDX, nie wspomnę już o polu widzenia bo tego u mnie po prostu nie da się wykonać ale moja pani doktor i tak co jakiś czas daje mi skierowanie i nie pomaga tłumaczenie że badanie wychodzi błędne a moje oko strasznie się męczy przy tym i po kilku sekundach nie widzę nawet punktów między które mam się patrzeć.

Oczopląs