MENU

Forum - Czy informowaliście swoich pracodawców o niepełnosprawności??

Czy informowaliście swoich pracodawców o niepełnosprawności??

Czy informowaliście swoich pracodawców o niepełnosprawności??

Witam,

Mam takie pytanie otóż jestem osoba niepełnosprawną ( na papierku) o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności. Nie mam żadnej renty ani nic mam tylko zasiłek z mops-u w wysokości 153zł. Pracuję normalnie nigdy nie informowałam pracodawcy o mojej sytuacji gdyż uważam, że  pracując umysłowo moja dysfunkcja ( na jedno oko widzę słabiutko, a na drugie mam dość dużą wadę wzroku) ale przecież w okularach widzę normalnie:) nie ma ma wpływu. I zastanawiam się czy nie będę miała z tego tytułu problemów?? Jak to jest z tym informowaniem bo nie znam się na przepisach. 

 

dziękuje za odpowiedz

Czy informowaliście swoich pracodawców o niepełnosprawności??

Nie masz obowiązku informowania pracodawcy. Jeśli zatrudnia Cię na orzeczenie ( jeśli takowe masz) to może Cię zapytać o rodzaj dysfunkcji, ale też nie musisz odpowiadać.

Czy informowaliście swoich pracodawców o niepełnosprawności??

Z racji tego, że masz orzeczenie należy Ci się dodatkowe 10 dni urlopu oraz pracujesz 7 a nie 8 godz dodatkowo pracodawca ma dofinansowanie z PFRON'u z racji zatrudnienia osoby niepełnosprawnej, więc to są korzyści dla obu stron:)

Magda 

Czy informowaliście swoich pracodawców o niepełnosprawności??

TO NIE JEST TAKIE PROSTE.

MÓJ KOLEGA MIAŁ WYPADEK PO KTÓRYM STRACIŁ WIDZENIE W JEDNYM OKU, PO OKRESIE REKONWALESCENCJI WRÓCIŁ  ALE NIE MÓGŁ JUŻ WYKONYWAĆ PRACY NA DAWNYM STANOWISKU.

PRZYZNAŁ SIĘ  PRACODAWCY DO UMIARKOWANEGO STOPNIA I O MAŁY WŁOS NIE STRACIŁ PRACY, OPARŁO SIĘ O SĄD- WYGRAŁ.

PODSUMOWUJĄC TRZEBA SPRAWĘ PRZEMYŚLEĆ, JAK MASZ UGRUNTOWANĄ POZYCJĘ W FIRMIE, SZEF CIĘ CENI TO JAK NAJBARDZIEJ PRZYZNAJ SIĘ, BO SĄ TO KORZYŚCI DLA OBU STRON.

GORZEJ JAK SZEF JEST WREDNY, NIEPRZYCHYLNY I MOŻE CIĘ PRZEZ TO ZWOLNIĆ, BO DODATKOWO 10 DNI URLOPU, BO 7 GODZIN PRACY ITD.