Forum - ulgi przy stopniu umiarkowanym

ulgi przy stopniu umiarkowanym

ulgi przy stopniu umiarkowanym

Witam!  Korzysta z was ktos przy tym stopniu z ulgi na abonament tv??czy jest się w całości zwolnionym czy częsciowo?  Polecam osobiscie skorzystania ulgi na telefon komórkowy 50% abonamentu.Pozdrawiam:))

ulgi przy stopniu umiarkowanym

Moglabys szerzej o uldze w abonamencie na komorki! Z gory dziekuje!

W ksiazeczce PZN-u jest info o bezplatnym abonamencie radiowo-telewizyjnym.

ulgi przy stopniu umiarkowanym

to tez własnie najlepiej z legitymacja z PZN  idziesz do salonu Plusa (tylko plus ma te ulgi) mózesz zapytac o porogram "otwarte drzwi"czy jak tam chcesz., i pokaza ci telefony i abonament  połowe  , ja tak dużo nie dzwonie także płace 12,50+ 1 gdz.darmowa do wszystkich sieci ,takze w 20zł sie mieszcze na mc.Równiez na telf.stacjon., 50%  abonament jest. a Ty mogłabys dokładniej cos napisac o abonam.tv+radio.Pozdr

 a i jeszcze ceny telefonów sa normalnie z dopłatą lub po1 zł .

ulgi przy stopniu umiarkowanym

Odnosne ulgi rtv to ja po przeprowadzce dawno temu na swoje po prostu nie rejestrowalam odbiornika tv  Mysle, ze wiecej o tej uldze sie dowiesz jak wrzucisz np. w google temat abonament rtv.  Moim zdaniem mieszkajac z rodzicami albo nawet sama mozna zglosic zmiane osoby na ktora  "stoi" telewizor i na podstawie legitki przestac placic abonament.  Albo moze na poczcie cos wiedza.  Dzieki za info o komorach.

ulgi przy stopniu umiarkowanym

Witam Wszystkich

Tak na początek nie wiem jak się dołączyć jako nowa osoba...
Czytam o tych zniżkach posiadam również oświadczenie o stopniu umiarkowanym, i chyba będę musiał przejść się do plusa jeśli są tego typu ulgi, w sumie nigdy nie sądziłem że można mieć ulgi przy abonamencie itp.

 

Pozdrawiam
Marcin

ulgi przy stopniu umiarkowanym

Ja miałam umiarkowaną grupę i nie płaciłam abonamentu rtv, mieszkając razem z rodzicami. Poszłam na pocztę z legitymacją PZN i książeczką do opłat i tam zakreślono mi, że jestem zwolniona całkowice z opłat. Ale to było prawie 5 lat temu.

Teraz mam lekki stopień i zniżek brak :(

ulgi przy stopniu umiarkowanym

Ja np. korzystam ze żniżki 37% na dojazdy do pracy. Autobusami miejskimi nie jeżdzę, zreszta w moim mieście zabrali żniki dla osób ze stopniem umiarkowanym. Z pociągów tez nie korzystam, wolę własny środek transportu. A w sumie to skorzystałam z dofinansowania do komputera.

ulgi przy stopniu umiarkowanym

nic nie rozumiem. za tydzień stracę oko. drugie mam zdrowe - to jaką niepelnosprawność dostanę. no i co z ta rentą. pracuję od 14 lat jestem nauczycielką. po zwolnieniu lekarskim mam zamiar wrócić do pracy - mam nadzieję że nie bedzie przeszkód. co z ta rentą, czy pracujac zawodowo mam sie o nią starać, czy to jest tylko dla niepracujacych. od czego zależy wysokość renty. czy w ogole sa rozne sytawki

Re: ulgi przy stopniu umiarkowanym


jolana26:
nic nie rozumiem. za tydzień stracę oko. drugie mam zdrowe - to jaką niepelnosprawność dostanę. no i co z ta rentą. pracuję od 14 lat jestem nauczycielką. po zwolnieniu lekarskim mam zamiar wrócić do pracy - mam nadzieję że nie bedzie przeszkód. co z ta rentą, czy pracujac zawodowo mam sie o nią starać, czy to jest tylko dla niepracujacych. od czego zależy wysokość renty. czy w ogole sa rozne sytawki

 

 Radziłabym zadzwonić do ZUS-u. Tam najlepiej Ci wszystko wyjaśnią. Jaki stopień niepełnosprawności dostaniesz, i czy w ogóle - to zależy od widzimisię lekarza orzecznika. Ja na komisji lekarskiej z ZUSU uznana zostałam za osobę pełnosprawną ( ponieważ już miałam przepracowane lata stosownie do mojego wieku i musieliby mi dać rentę), natomiast potem udałam się do Zespołu do spraw Orzekania do Niepełnosprawności, aby uzyskać stopień niepełnospr. do celów pozarentowych i tam mi przyznano lekki, bezterminowo. Jeśli ZUS da Ci grupę III, to możesz przy niej nadal pracować, ale chyba tylko do pewnego pułapu zarobkowego. 

Re: ulgi przy stopniu umiarkowanym

Re: ulgi przy stopniu umiarkowanym


jolana26:
nic nie rozumiem. za tydzień stracę oko. drugie mam zdrowe - to jaką niepelnosprawność dostanę. no i co z ta rentą. pracuję od 14 lat jestem nauczycielką. po zwolnieniu lekarskim mam zamiar wrócić do pracy - mam nadzieję że nie bedzie przeszkód. co z ta rentą, czy pracujac zawodowo mam sie o nią starać, czy to jest tylko dla niepracujacych. od czego zależy wysokość renty. czy w ogole sa rozne sytawki

 

Witaj!  Na poczatek to zyczymy powodzenia w leczeniu oby wszystko sie pomyslnie zakonczylo.  Moim zdaniem to okulista prowadzacy bedzie decydowal o dlugosci okresu zwolnienia lekarskiego a jak juz wykorzystasz maksymalny czas tj 6 m-cy a potem jescze ewentualne 3 dodatkowe a nadal bedziesz z powodow zdrowotnych nie zdolna do pracy to staniesz na komisji lekarskiej w ZUS-sie  o rente albo swiadczenie rehabilitacyjne.   Stajac sie  tylko  rencistka stracisz jako nauczycielka kupe kasy do tylu a j esli zatrudnisz sie w szkole jako nauczycielka -rencistka to bedziesz miala 2 dochody.  Nie znam wysokosci limitow zarobkow i nie jestem pewna na jakich zasadach funkcjonuja w szkole pracownicy ze stopniem niepelnosprawnosci... To sprawa na przyszlosc do obgadania w dyrekcji szkoly.

Zdrowia zyczymy!!!

ulgi przy stopniu umiarkowanym

Teraz troszke z innej beczki.  Moi drodzy wszyscy z umiarkowanym stopniem  napiszcie czy ktokolwiek z Was byl wzywany w celach kontrolnych do Urzedu Skarbowego po zlozeniu PIT-a  z wydatkami np na samochod itp.  Jakimi dokumentami czy owiadczeniami trzeba sie okazac.   Ja slyszlam o "artystach ", ktorzy sie rozliczaja z ulg nie posiadajac legitymacji PZN-u ani nawet orzeczenia o niepelnosprawnosci.  Liczyli na szczescie, ze nikt ich nigdy nie wezwie i nie sprawdzi.  A za to mozna niezle beknac finansowo.

ulgi przy stopniu umiarkowanym

Droga Roniu!Tak mam stopien umiarkowany i odpisać sobie zawsze mozna ulge na rehabilitację ;warunek to własny samochód lub jesteś współwłaścicielem samochodu.Może też odpisać mąż o ile razem się nie rozliczacie jako na niesprawnego członka rodziny ale przy zachowaniu warunku ze ma wlasny samochód i w dowodzie rejestracyjnym jest taki wpis.To wszystko nie musisz gromadzić dokumentacji medycznej jest to Twoja i lekarska tajemnica służbowa i skarbówka nie może żądać od Ciebie owych dokumentów.Jeśli spełniasz te warunki to odpisuj sobie ulge w wysokości za 2009rdo   2.280zł .                                                                           http://www.pit.pl/ulga-rehabilitacyjna/index.php                               Ja korzystam z ulgi w/w nie bylam wzywana przez skarbówke .bo i za co?Tylko uwaga samochód musi być bez kratki .Pozdrawiam wszystkich serdecznie:)                                                                                         P.S Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności ,orzeczenie o rencie to też warunek konieczny co najmniej umiarkowany .