MENU

Forum - Orzeczenia stopnia niepełnosprawności - pytania

Orzeczenia stopnia niepełnosprawności - pytania

Orzeczenia stopnia niepełnosprawności - pytania

Witam! Mam 28 lat, studiuję, nie pracuję, nie mam dochodu, mam wadę wzroku L: -14,0 P: - 15,0. Choruję od 9 roku życia (19 lat). Ostatnio wykonano mi laseroterapię siatkówki z uwagi na jej degenerację na obrzeżach. W związku z tym mam pytania:

1. Czy przy takiej wadzie mam szansę na otrzymanie jakiejkolwiek stopnia niepełnosprawności??

2. Co dają orzeczenia o stopniu niepełnosprawności? Rozumiem, że niektóre miasta dają ulgi np. na MPK itp. Chodzi mi o to, czy i z jakim stopniem niepełnosprawności można ubiegać się o jakieś zasiłki (w opiece społecznej?)?  

Dziękuję za wszelkie odpowiedzi. 

Orzeczenia stopnia niepełnosprawności - pytania

Oczywiście, że ci się należy umiarkowany lub znaczny stopień. Ja otrzymałem umiarkowany na rok czasu i miałem odwarstwienie siatkówki oraz starałem się o rentę socjalńa i otrzymałem na okres 3 lat. Jeśli otrzymasz umiarkowany stopień to do 24 roku życia należy ci się zasiłek z MOPS-u w wysokosci 153 zł.

Orzeczenia stopnia niepełnosprawności - pytania

mmarcik, nie wprowadzaj w blad, bo jesli Ty masz stopien, to wcale nie oznacza, ze ktos z podobna, lub nawet gorsza wada taki stopien otrzyma. Jest powszechnie wiadomo, ze to KOMISJA decyduje o tym czy i komu stopien przyznaja. 

Ja odpowiedzialabym inaczej : stan przed komisja, poczekaj na wynik, jak dostaniesz stopien, to zadzwon do ZUS i do Pomocy Spolecznej co Ci sie nalezy. Renta socjalna nalezy sie jesli niepelnosprawnosc powstala do 18 roku zycia. Masz kilka ulg na stopniu znacznym , mozesz starac sie o dofinansowania ( komputer, okulary, turnusy), masz ulgi w PKP< PKS i komunikacji miejskiej, ale o tym musisz juz poczytac w odpowiednim miejscu.