Forum - prawa jazdy kat A

prawa jazdy kat A

prawa jazdy kat A

witam jestem osobą jednooczną od 19-lat posiadam prawa jazdy kat b już 10 lat teraz chciałbym zrobić kategorię prawa jazdy A ale tu jest problem dzwonię po okulistach i u każdego słyszę "absolutnie nie" żaden z nich chyba nie wie lub nie czytał rozporządzenia ministra zdrowia z dnia 23.12.2015 Załączniki do rozporządzenia Ministra Zdrowia
z dnia 23 grudnia 2015 r. (poz. 2247)
Załącznik nr 1
i moja prożba pytanie do was przechodził z was ktoś przez to może miał podobny problem  czy komuś z was udało się zrobić prawa jazdy kat A w ostatnim czasie proszę o jakieś porady pomoc jak to zrobić jak dotrzeć do tych lekarzy okulistów 

dziękuję bardzo  

prawa jazdy kat A

U mnie bylo dokladnie to samo. Wydrukowanie rozporzadzenia zalatwilo sprawe. Lub jesli masz blisko do Wrocka to dr Krasnicki Dariusz pomoze Ci w temacie. Ja mam prawko kat A od wakacji

prawa jazdy kat A

dzięki bardzo za podpowiedz będę szukał jakiegoś okulisty bliżej siebie może ktoś podpisze mi to pozwolenie na kat A pozdrawiam 

prawa jazdy kat A

Mi na pierwszej wizycie tez nie wierzyl. Powiedzial, że bedzie dążył temat ale ze nie sadzi by to byla prawda. Umowilem sie do innego lekarza,  wydrukowalem rozporzadzenie z internetu i zabrałem ze sobą - udalo sie. Nawet skierowania do okulisty nie dostalem,  przeczytalem jej zdrowym okiem nawet najmniejsze literki na tablicy okulistycznej jaką miała p. Doktor na scianie. Po jakims czasie rozmawialem z pierwszym lekarzem, ktory niedowierzal i przyznał mi rację,  ale juz po fakcie bo bylem w trakcie kursu juz. Szukaj,  na pewno Ci sie uda.

prawa jazdy kat A

Mi na pierwszej wizycie tez nie wierzyl. Powiedzial, że bedzie dążył temat ale ze nie sadzi by to byla prawda. Umowilem sie do innego lekarza,  wydrukowalem rozporzadzenie z internetu i zabrałem ze sobą - udalo sie. Nawet skierowania do okulisty nie dostalem,  przeczytalem jej zdrowym okiem nawet najmniejsze literki na tablicy okulistycznej jaką miała p. Doktor na scianie. Po jakims czasie rozmawialem z pierwszym lekarzem, ktory niedowierzal i przyznał mi rację,  ale juz po fakcie bo bylem w trakcie kursu juz. Szukaj,  na pewno Ci sie uda.

prawa jazdy kat A

dzięki za wsparcie będę próbował 

prawa jazdy kat A

Odgrzeje kotleta.

Czy ktoś ma może doświadczenie z zaświadczeniem w Warszawie? Próbowałem w swojej rodzinnej mieścinie takie zdobyć i nic z tego. Objechałem z rozporządzeniem całe miasto i na tym się skończyło. Wolałbym uniknąć tego w stolicy...

 

@newmorning

Z Twojego postu wynika, że nie było konieczne badanie kąta widzenia (o którym mowa w rozporządzeniu) u okulisty, dobrze to rozumiem? Mógłbyś się podzielić informacją u kogo robiłeś takie badanie? W innych wątkach piszesz o doktorze Kraśnickim, a tutaj o jakiejś pani doktor. Proszę nie zrozum mnie źle, próbuję tylko 'wyciągnąć' jak najwięcej informacji, bo jak mam jeździć w ciemno po Warszawie to już chyba wolę poświęcić jeden dzień na wycieczkę do Wrocławia ;)

  

prawa jazdy kat A

U mnie na poczatku był problem, wynikający z niewidzy lekarza o zmianie przepisów. Dopiero, gdy wydrukowałem z internetu informacje, podane przez Dr Krasnickiego  (lekarz ds transportu z wroclawia), okulistka powiedziala, ze skoro taki autorytet o tym informuje to musi byc prawda.

Inny lekarz (już po fakcie) powiedzial, ze miałem racje i faktycznie bez problemu mogę zrobic prawo jazdy kat A.

Chodzi o to, że na zaświadczeniu lekarskim zgrupowali kategorie. Kategoria A oraz B występują jako jedno badanie. 

prawa jazdy kat A

Mam ten sam problem co Ty na początku, brak wiedzy lekarzy o takiej zmianie.

Powiedz mi jeszcze czy pisząc o 'okulistce' masz na myśli lekarza który wystawił orzeczenie o braku przeciwwskazań do kierowania pojazdem czy o 'typowym' okuliście który wykonał badanie i wydał zaświadczenie i dopiero z tym zaświadczeniem poszedłeś do lekarza który wystawia finalne orzeczenie?

Chodzi mi o to, czy muszę robić jakieś badania u okulisty i dopiero do orzecznika, czy tylko orzecznik. Jak to było w Twoim przypadku? 

prawa jazdy kat A

faktycznie nie sprecyzowałem tego, mój błąd :) Pani która podpisała, przeprowadzała jedynie badania ogólne. Zamiast wysłać mnie do okulistki poprosila, zebym odczytal 3ci rząd od dołu z tablicy, po czym podpisała papier. 

Ale to nie ma znaczenia, który lekarz podpisze, ponieważ w świetle obecnego prawa nawet jeśli skierują Cię do okulisty, to Ci podpisze (jeśli jest zaznajomiona w przepisach). Niestety trzeba przez to przebrnąć. Czytaj w internecie, idź na wizytę z wydrukowanym rozporządzeniem, lub innymi informacjami świadczącymi o zmianach. 

prawa jazdy kat A

Super, o to mi chodziło :)

Jestem na dzisiaj umówiony i zobaczymy co wyniknie z tej nierównej walki ;) 

A tak jeszcze wyprzedzająco, mógłbyś się podzielić namiarem na ta Panią, bo tak jak pisałem wcześniej nie wykluczam wycieczki do Wrocławia ;) 

prawa jazdy kat A

http://www.krasnicki.com.pl/oferta 

prawa jazdy kat A

Dzięki wielkie!

Jak na razie w Warszawie, lekarz vs jednooczny 1:0.

Walczymy dalej ;) 

prawa jazdy kat A

Jak by ktoś szukał w Warszawie, to w wojewódzkim ośrodku medycyny pracy na ul. Wojska Polskiego 25 znają i stosują obowiązujące przepisy :)

Re: prawa jazdy kat A


zaki:
Jak by ktoś szukał w Warszawie, to w wojewódzkim ośrodku medycyny pracy na ul. Wojska Polskiego 25 znają i stosują obowiązujące przepisy :)

 

czyli gratulować pierwszego kroku? :) 

 

prawa jazdy kat A

Dla mnie to jest w ogóle nieporozumienie, że tak długo to trwało. To samo jest z prawkiem kat C, jednooczni nie mają w Polsce obecnie szans, w Niemczech jest zupełnie inaczej, nie robią z tym problemów.

Człowiek jeździ motocyklem, wiele wiele lat samochodem, po pare tysiecy km miesięcznie, nie ma najmniejszych problemów, jakichkolwiek przeciwwskazań, a z innymi kategoriami robią problemy 

prawa jazdy kat A

Tak, orzeczenie zrobione, teraz kursy i wsiadam na moto już legalnie ;)

Co do reszty to zgadzam się z Tobą, busem mogę, a ciężarowym już nie.... 

To samo jest z pracą na wysokości. Ja rozumiem, że operować żurawiem może być ciężko, ale  że nie mogę się przelecieć po rusztowaniach jako inżynier... Absurd!

Ale mamy nowego ministra, więc pewnie to tylko kwestia czasu ;) 

prawa jazdy kat A

Dla mnie to jest jeszcze paranoją to, że ludzie z większymi niepełnosprawnościami bez problemu mogą jeździć na kat C. Przykładowo, oglądałem "Polskich Truckersow" na discovery, gdzie facet dłoni nie miał, tylko jakieś kikuty, a jeździ tirem. Jak można tu mowić o bezpieczeństwie. Liczę właśnie, że się to zmieni i jednooczni będą mogli zawodowo jeździć. 

prawa jazdy kat A

Witam. To znaczy że jednooczni mogą mieć prawa jazdy na kat.A

prawa jazdy kat A

Podbijam temat.

 jak to jest na dzień dzisiejszy z tym prawem jazdy na motocykl dla osób nie widzących obuocznie ?

Najnowsze rozporządzenie Ministra jakie widziałem  z dnia 16 maja 2018 r. 

 http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20180000970/O/D20180970.pdf

mówi że jednakowe są wymagania dla kategorii B (posiadam 15 lat) jak i dla kategorii A.

Ale badając temat w szkołach jazdy stwierdziłem że nadal jest to temat niejasny....

Ma może ktoś jakieś aktualne doświadczenie w tej sprawie?

Najlepiej z województwa pomorskiego.

 

Pozdrawiam  

prawa jazdy kat A

Cisza w temacie więc odpowiem bylem u lekarza w Kościerzynie (woj. pomorskie) - zna aktualne prawa i przepisy,.. oświadczenie pozytywne.

 

Pozdrawiam