MENU

Forum - Ciąża i pród u osób jednoocznych

Ciąża i pród u osób jednoocznych

Ciąża i pród u osób jednoocznych

Witam wszytskich tutaj obecnych;)

 

Jestem tutaj nowa. Jestem osobą jak mnie lekarze nazywają " pratycznie" jednooczną ponieważ w jednym oku mam -10 d a na drugie oko widze bardzo słabo  (swiatło + :troszkę w prawym dolnym rogu oka - czyli praktycznie nie widzę:P) . Jestem wczeniakiem urodzinym pod koniec 6 miesiąca ciązy. Nadodatek odwarstwiła mi się siatkówka i czeka mnie doklejanie jej :) Lata mijały i wkońcu nadszedł  czas na ważną decyzję chciałabym się dowiedzieć od innych osób, które posiadają podobe schorzenia jak ja, czy macierzyństwo jest u " nas" wskazane? Czy podczas ciąż albo i po Wam się wzrok na zdrowym oku pogorszył?? WIem że cesarka murowana z czego akurat się ciszę, ale bardzo sie boje co będziew trakcie ciąży i po ??? Bardzo proszę o radę!!

Ciąża i pród u osób jednoocznych

 W Twoim przypadku najlepsza decyzja byloby udanie sie do ginekologa i okulisty i tam sie poradzic.Ja jestem jednooczna na drugie oko mam -0,75 (teraz)bo nie bylo w ogole zadnej wady jak chodzilam w ciazy.Urodzilam dwoch synow(pierwszy wazyl 2900,drugi 4000).Przed kazdym porodem musialam wziac opinie od okulisty czy moge rodzic naturalnie na pismie.Ty masz powazna wade.

Ciąża i pród u osób jednoocznych

W Twoim przypadku spodziewam się, że doradzą Ci abyś dużo leżała i odpoczywała jak brzuszek zacznie Ci przeszkadzać i będzie "ciążyć". A potem pod koniec terminu cesarskie cięcie- jest duże ryzyko stracenia wzroku podczas porodu naturalnego albo znacznego pogorszenia wzroku.

Ja sama nie planuję jeszcze dzieci. Może za 5-6 lat. Ale spodziewam się, że sama zdecyduję się na cesarkę- mam takie prawo wyboru ze względu na mój wzrok.

Ciąża i pród u osób jednoocznych

Witam,